Fertiberia Port Sagunt obra l’ascens a Asobal

Fertiberia Puerto Sagunto asciende a Liga Asobal de Balonmano

Foto: RFEB

El quadre valencià torna al cim després de dos temporades en la segona categoria

Va véncer en la final del play-off a Agustins Alacant, que tindrà una altra oportunitat

Fertiberia Port Sagunt va obrar l’ascens a Lliga Asobal d’Handbol en superar a Fundació Agustins Alacant (18-17, 11-9 al descans) en la final del play-off d’ascens a la màxima categoria celebrat durant el cap de setmana en el Pavelló Port Sagunt del municipi valencià, amb la presència de 2.200 espectadors en les graderies.

El control del partit, d’inici, va anar per a Fertiberia Port Sagunt en ser capaç de circular la pilota amb velocitat i generar molt de perill, tant en els extrems com en zona de pivot, amb Pozzer molt actiu en els primers compassos.

Per part seua, Fundació Agustins Alacant no tenia la frescor en atac que sí que va oferir en les semifinals, i això a poc a poc va redundar en un avantatge major per al conjunt local, impulsat per la seua unflada. Alejandro Carrillo, de fet, va haver de parar el partit en el minut 17 (8-4) per a frenar l’avanç del seu rival.

El conjunt alacantí, contra l’espasa i la paret, es va regirar de la mà de Mendieta en porteria Francisco Javier Bodi al mà de l’atac per a enganxar-se al partit (11-9) abans de l’intermedi. L’equilibri s’intensificaria en el retorn dels dos conjunts a pista. Fertiberia Port Sagunt no va aconseguir recuperar l’eficàcia dels primers 20 minuts, i això va permetre a Agustins recuperar terreny a poc a poc.

El conjunt alacantí, de fet, va tindre una primera oportunitat per a empatar el partit en el minut 41, amb un contraatac franc de Maho, però Dani Martínez va avortar esta primera temptativa amb una mà miraculosa. Segons més tard, el mateix Martínez va tornar ràpidament al marc per a atallar en dos temps una pilota de porteria a porteria dels alacantins, evitant l’empat per segona vegada.

Fertiberia Port Sagunt va patir fora mida, es va mantindre per damunt en tot moment, però sense trencar la barrera dels dos punts d’avantatge. I, al caient del minut 50, el conjunt alacantí, de nou, va tindre l’oportunitat d’empatar. Per tercera vegada, Martínez es va vestir d’heroi per a encendre a la seua unflada.

L’equip local va tindre l’oportunitat de tancar el xoc en el seu últim atac, alguna cosa que evitaria la saga visitant que, a 10 segons del final, es llançaria a un últim atac sense èxit… consumant la victòria i, fet i fet, el retorn de Fertiberia Port Sagunt a la Divisió d’Honor Masculina.

Això sí, l’esperança de l’ascens no acaba amb esta derrota per a Fundació Agustins Alacant, que ja espera rival –com tercer classificat de la categoria– de cara a la promoció d’ascens que li ha d’aparellar amb el 14é classificat de Divisió d’Honor Masculina que, en estos moments i amb una jornada encara per davant, seria Vivers Herol Nava.

Agustins tindrà l’oportunitat de ser el tercer equip de la Comunitat de l’Esport que aconseguisca l’ascens a la Primera Divisió de la seua disciplina, després del que acaba de certificar Fertiberia Port de Sagunt en handbol i el Carpesa en hoquei herba.

Equips ascendits a Lliga Asobal

  • Cajasol Sevilla Proín
  • Fertiberia Port Sagunt

Equip que jugarà la promoció d'ascens davant el 14é de Lliga Asobal

  • Fundació Agustins Alacant

Compartir: